Hoe werkt het?

Hoe werkt het?

Reageren
Om een huurwoning te vinden, moet je zelf reageren op ons woningaanbod. Reageren op beschikbare woningen kan alléén na inschrijving bij Thuis in Limburg. Daarbij is het belangrijk dat je alleen reageert op woningen waar je ook écht wil wonen. Je kunt namelijk op maximaal vijf woningadvertenties tegelijk reageren. Bepaal daarom zorgvuldig op welke woningen je wilt reageren.
Het aantal reacties zijn niet van invloed op de inschrijfduur. Het versnelt de wachttijd dus niet.

Thuis in Limburg werkt op 3 manieren:

1) Inschrijfduur

De woning wordt aangeboden aan de kandidaat met de langste inschrijfduur. Je kunt op deze woningen reageren, zolang de reactietermijn loopt. Jouw positie kan wijzigen gedurende de tijd dat de advertentie online staat. Na het sluiten van de reactietermijn wordt de definitieve volgorde van kandidaten bepaald op basis van de langste inschrijftijd bij Thuis in Limburg.

2) Eerste reactie

De woning wordt aangeboden aan de kandidaat die als eerste reageert. Dit is een geschikte manier als je dringend op zoek bent naar een woning. Bij dit model geldt het principe: ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’. Woningen die aangeboden worden via het eerste reageerder-model, komen altijd om 19.00 uur online. Vanaf dat moment kun je op de woning reageren.

3) Loting

De woning wordt verloot. Dat betekent dat alle kandidaten evenveel kans hebben op het krijgen van de woning. Je kunt op deze woningen reageren zolang de reactietermijn loopt. Na het sluiten van de reactietermijn wordt de volgorde van kandidaten willekeurig bepaald.

De aanbieding
In alle gevallen krijgt de kandidaat die bij het sluiten van de advertentie op de eerste plaatst staat de woning onder voorbehoud aangeboden. Maar voordat een bezichtiging kan plaatsvinden of de woning daadwerkelijk kan worden toegewezen is het van belang dat diverse gegevens door de kandidaat worden aangeleverd. Het gaat hierbij onder andere om een recente inkomensverklaring van de belastingdienst, een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie en een eventuele verhuurdersverklaring van je huidige verhuurder. Afhankelijk van de inhoud bestaat de mogelijkheid dat wij aanvullende gegevens nodig hebben. Een medewerker van Krijtland Wonen informeert jou gedurende het hele traject en zorgt ervoor dat alles op een prettige manier verloopt.

De bezichtiging
Als alle gegevens gecontroleerd zijn kan de bezichtiging van de woning plaatsvinden. In de meeste gevallen neemt u daarvoor direct contact op met de vertrekkende huurder en maken jullie een afspraak op een voor jullie beide passend moment. Dit gebeurt zonder tussenkomst van een medewerker van Krijtland Wonen. In sommige gevallen is de huurder al vertrokken en kan een medewerker van Krijtland Wonen de woning met jou bezichtigen of kunt je de sleutels komen ophalen op kantoor zodat je de woning zelf kunt gaan bekijken. We stemmen in onderling overleg af welke mogelijkheid op dat moment het beste past.

De overnames
We geven de vertrekkende huurder altijd de mogelijkheid om kwalitatief goede spullen zoals vloeren, raamdecoratie, verlichting of een eventuele keukenuitbreiding over te dragen aan een nieuwe huurder. Echter is het geen verplichting om spullen over te nemen. Als nieuwe huurder bepaal je natuurlijk zelf wat je over wilt nemen of niet. Afspraken over wat je wilt overnemen en tegen welke prijs maak je samen met de vertrekkende huurder en leggen jullie vast op een overnameformulier.

Snel naar

Ik zoek

Lees verder

Ik huur

Lees verder

Over ons

Lees verder

Contact

Lees verder