in gesprek met Priscilla en Shirley
Bewoners kunnen met al hun vragen terecht bij het Klant Contact Centrum (KCC) van Krijtland Wonen. Ongeveer anderhalf jaar geleden sloeg het KCC de handen ineen met 24ROSA. “We werken samen met onze partner 24ROSA om alle meldingen over reparaties op te pakken”, legt KCC medewerker Priscilla uit. Samen met Shirley, regiomanager bij 24ROSA, vertelt ze over deze goede samenwerking en de voordelen voor de bewoners.
korte lijntjes
“Bij een kapotte kraan of stopcontact wil je snel een oplossing”, vertelt Priscilla. “Wanneer huurders bellen, dan kiezen ze uit een eenvoudig menu: optie 1 verbindt direct door met 24ROSA voor reparaties en storingen; optie 2 leidt naar het KCC voor andere vragen.” Shirley voegt toe: “Als de huurder via optie 1 bij ons terechtkomt, dan onderzoeken we meteen het probleem en plannen we een afspraak in. We hebben inzicht in bijna alle agenda’s van onze aannemers en streven ernaar om 95% van de meldingen binnen een week in te plannen. De grote projecten zoals opknapbeurten en gepland schilderwerk, pakt het KCC overigens nog steeds zelf op.”
krachten bundelen
“De samenwerking met 24ROSA verlicht enorm onze druk”, aldus Priscilla. “Bij het KCC ben je hét aanspreekpunt van Krijtland Wonen. Zowel telefonisch als voor de bezoekers van ons kantoor. Doordat 24ROSA als partner voor reparaties is aangesloten, kunnen wij ons volledig richten op alle overige vragen.” Shirley voegt toe: “Vanuit 24ROSA werken we samen met zestien woningcorporaties. Onze focus ligt volledig op de meldingen van de reparaties, waardoor we de medewerkers van het KCC ondersteunen.”
meten is weten
Krijtland Wonen voert KWH-enquêtes uit om de kwaliteit van de service te meten. Daarnaast hebben ze toegang tot het dashboard van 24ROSA. Dit dashboard is een online overzicht waarin 24ROSA alle meldingen bijhoudt. “Als er in een straat opvallend veel meldingen binnenkomen van een verstopte riolering, dan is er wellicht meer aan de hand. We kunnen dan snel schakelen en de benodigde stappen ondernemen”, legt Priscilla uit.

“De samenwerking met 24ROSA verlicht enorm onze druk”

persoonlijke aandacht
Priscilla en Shirley ervaren de samenwerking als heel prettig. “Krijtland Wonen is een kleine organisatie, waardoor het contact heel persoonlijk is”, vertelt Shirley. Priscilla voegt toe: “We doen samen ons uiterste best om huurders zo snel en goed mogelijk te helpen. Spoedmeldingen, zoals een gesprongen waterleiding, pakken we uiteraard meteen op. Soms is er echter een tekort aan monteurs, waardoor reparaties vertraging oplopen. Per situatie bekijken we wat we kunnen doen, want we begrijpen hoe urgent elke melding voor de huurder is. We willen natuurlijk niemand in de kou laten staan. Daarom blijven we ons inzetten voor snelle oplossingen en goede communicatie, zodat we onze huurders altijd de ondersteuning bieden die ze nodig hebben.”